Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI WWW.WBB.COM.PL

 

Szanowni Państwo,

uprzejmie informuję, że korzystanie ze strony internetowej www.wbb.com.pl (dalej „strona www”) lub z usług prawnych Kancelarii Adwokackiej Adwokat Weronika Borek-Bąkowska wiąże się przechowywaniem i przetwarzaniem Państwa danych osobowych w myśl rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”).

 

§ 1.

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Weronika Borek-Bąkowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Kancelaria Adwokacka Adwokat Weronika Borek-Bąkowska” (dalej „Administrator” lub „Kancelaria”), posiadająca NIP 9111997515.
  2. Dane kontaktowe Administratora:
    1. adres korespondencyjny: ul. Jana Matejki 6 lok. 209, 80-232 Gdańsk;
    2. e-mail: kancelaria@wbb.com.pl;

 

§ 2.

Klientem, w myśl niniejszej „Polityki prywatności”, jest pełnoletnia osoba fizyczna, która kieruje do Kancelarii zapytanie za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie www lub adresu e-mail Kancelarii, korzysta z portalu Kancelarii dostępnego pod adresem www.wbb.com.pl lub zawiera, a następnie pozostaje stroną umowy z Kancelarią w przedmiocie świadczenia usług prawnych.

 

§ 3.

  1. Dane osobowe są zbierane i przetwarzane w celu:
    1. świadczenia usług prawnych na rzecz klientów Kancelarii, w tym prowadzenia korespondencji z klientami, zawarcia umowy w przedmiocie świadczenia usług prawnych przez Kancelarię, realizacji ww. umowy, dokonywania rozliczeń między klientem a Kancelarią oraz zakończenia realizacji umowy, tj. w zakresie niezbędnym do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
    2. prowadzenia działań statystycznych oraz archiwizacyjnych, tj. w zakresie niezbędnym do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    3. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  2. W celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie skierowane do Kancelarii za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie www, niezbędne jest wskazanie danych osobowych Klienta wskazanych w formularzu kontaktowym (imię i nazwisko oraz numer telefonu lub adres e-mail). Podanie wskazanych danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne dla weryfikacji i udzielenia odpowiedzi na wiadomość skierowaną za pośrednictwem formularza kontaktowego.
  3. W celu zawarcia umowy o świadczenie usług prawnych przez Kancelarię, a następnie jej realizacji, niezbędne jest wskazanie danych osobowych Klienta (m.in. imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail). Podanie wskazanych danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne dla zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług prawnych.

 

§ 4.

Klient posiada prawo do:

  1. do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są jego dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, do uzyskania dostępu do nich oraz następujących informacji:
    1. cele przetwarzania;
    2. kategorie odnośnych danych osobowych;
    3. informacje o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych;
    4. w miarę możliwości planowany okres przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu;
    5. informacje o prawie do żądania od Administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych dotyczącego osoby, której dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania;
    6. informacje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego;
    7. jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od osoby, której dane dotyczą – wszelkie dostępne informacje o ich źródle;
    8. informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO, oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą.
  2. wniesienia skargi do organu nadzorczego;
  3. żądania udostępnienia mu przez Administratora kopii dotyczących go danych osobowych podlegających przetwarzaniu;
  4. otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe go dotyczące, które dostarczył Administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu Administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, któremu dostarczono te dane osobowe, jeżeli:
    1. przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody w myśl art. 6 ust. 1 lit. a) RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO lub na podstawie umowy w myśl art. 6 ust. 1 lit. b) RODO; oraz
    2. przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
  5. żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących go danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia;
  6. żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących go danych osobowych, a Administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
    1. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
    2. osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO, i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;
    3. osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 RODO wobec przetwarzania;
    4. dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
    5. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii Europejskiej lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator;
    6. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego, o których mowa w art. 8 ust. 1 RODO;
  7. żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach:
    1. osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
    2. przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
    3. Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
    4. osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
  8. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

 

§ 5.

Administrator nie korzysta z systemu decyzji opierających się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

 

§ 6.

Dane osobowe będą zbierane i przetwarzanie wyłącznie przez okres niezbędny dla realizacji przez Kancelarię usługi na rzecz klienta lub dla czasu zrealizowania przez Administratora jego prawnie uzasadnionych interesów. Czas zbierania i przetwarzania danych osobowych nie wyniesie więcej, niż wskazany treścią przepisów prawa maksymalny okres przechowywania dokumentacji oraz przedawnienia roszczeń.

 

§ 7.

  1. Dane osobowe udostępnione Administratorowi w ramach realizowania przez niego usług na rzecz klienta mogą zostać udostępnione pracownikom lub współpracownikom Kancelarii oraz podmiotom współpracującym z Kancelarią, w szczególności w zakresie niezbędnych usług informatycznych czy księgowych.
  2. Dane osobowe udostępnione Administratorowi w ramach realizowania przez niego usług na rzecz klienta mogą zostać udostępnione sądom, organom ścigania, organom administracji publicznej lub innym podmiotom – w ramach i w celu świadczenia usług prawnych na rzecz klienta. 
  3. Administrator może zostać zobowiązany do udostępnienia danych osobowych klienta na podstawie obowiązujących przepisów prawa, decyzji organu lub orzeczenia sądu.
  4. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich w rozumieniu RODO lub do organizacji międzynarodowych.

 

§ 8.

  1. W zakresie nieuregulowanym w treści niniejszej „Polityki prywatności”, zastosowanie znajdują obowiązujące przepisy polskiego prawa dotyczące ochrony danych osobowych.
  2. W celu zapewnienia zgodności z prawem, bezpieczeństwa oraz rzetelności przetwarzania danych osobowych, Administrator wykorzystuje środki techniczne i organizacyjne wymagane przez RODO oraz inne, obowiązujące przepisy prawa.

 

Polityka Cookies

§ 1.

Serwis www.wbb.com.pl zbiera w sposób automatyczny tylko informacje zawarte w plikach cookies.

§ 2.

Pliki (cookies) są plikami tekstowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu. Przeznaczone są do korzystania ze stron serwisu. Przede wszystkim zawierają nazwę strony internetowej swojego pochodzenia, swój unikalny numer, czas przechowywania na urządzeniu końcowym.

§ 3.

Użytkownik może w każdej chwili dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików (cookies) lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje można sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Należy pamiętać, że większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików (cookies) w urządzeniu końcowym.

§ 4.

Operator serwisu informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji strony internetowej serwisu.

§ 5.

Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.